Lukk

Hold deg oppdatert på nyheter innen baderom!

Vi ønsker å bidra med inspirasjon, prisinformasjon, tips og råd fra inspirasjonsbloggen og nettbutikken.

Du kan når som helst melde deg av.
Les gjerne vår personvernerklæring

Pokémon Go har fått plass i norske boligannonser

Gode Pokémon-forhold kan bringe folk til visningen, mener eiendomsmegleren bak den siste “Pokemon-annonsen”.

I forrige uke skrev vi om hvordan Pokémon Go har inntatt utenlandske boligannonser. Eiendomsmegler Vemund Thorkildsen fra Nordvik & Partners hadde ikke videre troen på at denne strategien har noe for seg, verken i utlandet eller her hjemme, da Boligmani spurte han om dette kunne være noe for norske meglere.

Tekst: Jonas Thomassen | Boligmani.no

Har sneket seg inn i norske annonser

Det tok imidlertid ikke lang tid før Norge fulgte etter, og flere meglere har nå begynt å inkludere informasjon om boligens beliggenhet med hensyn til PokéStops og PokéGyms.

Først fikk denne leiligheten på Bjølsen oppmerksomhet, etter å ha reklamert med glimrende forhold for ivrige Pokemon-trenere:

“Du får nærhet til ca. 8 Pokémon-stops innenfor en radius på ca. 500 meter og ett Pokémon-gym rett utenfor leiligheten! Tren, kjemp og vinn i komfortable omgivelser, din egen stue!”

P4.no og 730.no omtalte begge leiligheten, som fortsatt ligger ute for salg.

I dag, fredag, ble det publisert en ny Finn-annonse, der megler lokker med PokéStops i alle retninger.

 

– Gode Pokémon-forhold kan bringe folk til visningen

Leiligheten, som ligger i kvadraturen i Oslo sentrum, megles av Katarina Nakken fra Aktiv Eiendomsmegling. Hun tror at Pokémon-fokuset kan gagne boligsalget.

– For et tøft boligmarked i sentrale Oslo kan gode annonser være avgjørende for å skille seg ut i mengden. Og hva er hetere om dagen enn Pokémons? Hvis du ønsker å ‘catch’em all’ så kan det jo være lurt å dukke opp på visning også. Jeg tror gode Pokémon-forhold kan bringe folk til visningen, forteller megleren til Boligmani.

Nakken kan fortelle at hun tidligere har opplevd å få spørsmål om boligers Pokémon-muligheter fra potensielle kjøpere på visning. Denne gangen var det selgeren som tok opp Pokémon-aspektet, og kom med idéen om inkludere det i annonsen.

– Vi jobber tett med kundene våre i alle salg og det er ekstra gøy når selgerene selv bidrar med morsomme ideer i kampen om interessen til potensielle kjøpere, fortsetter Aktiv-megleren som legger til at hun håper at hun selv har større innvirkning på selve avgjørelsen til potensielle kjøpere enn pokémonene som er til stede…

Les også: – Boligen ligger fint til mellom to PokéStops

Opprinnelig artikkel finner du her
    
grohe kjøkkenbatteri